دانستنی های خرید لباس نوزاد

نوزادان بی زبان که نمی توانند لباس خود را انتخاب کنند باید تابع سلیقه و نظر پدر و مادر خود باشند. والدین زمانی که محو تماشای رنگ و مدل های زیبای لباس کودک و نوزاد می شوند بدون توجه به اینکه این لباس ها ممکن است به پوست فرزندشان آسیب بزند یا خیر، آنها را خریداری می کنند و وقتی نوزاد در آن احساس راحتی نکند یا پوستش در اثر برخورد با لباس دچار قرمزی یا کهیر شود آنگاه دیگر آن لباس به چشمشان دیگر زیبا نمی آید.

برای خرید یک لباس نوزاد باید فاکتورهای مختلفی علاوه بر طرح آن مد نظر گرفته شود. جنس مناسب پارچه و لباس از مهمترین ویژگی ها یک خرید مناسب برای نوزاد است.

لباس نوزاد باید فقط یک لایه از لباسی كه شما می‌پوشید بیشتر باشد. بهتر است حتما به نوزاد زیرپوش بپوشانید تا هم گرم بماند و هم دكمه لباس رویی، او را آزار ندهد.

جنس لباس نوزاد مهم‌ترین فاکتور در انتخاب
لباس خریدن برای نوزادان با لباس خریدن برای بزر‌گ‌سالان تفاوت زیادی دارد. نوزادان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید و انتظار داشته باشید در آن لباس احساس راحتی کنند. تحمل بچه‌ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب آن است. قبل از این كه به زیبایی لباسی كه برای فرزندتان می‌خرید توجه كنید، باید نكات سلامت آن را در نظر بگیرید.

به خاطر پوست حساس و لطیف نوزادان در این سن، باید به جنس لباس دقت كنید. لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نكند. چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد. به علاوه ممکن است در اثر عرق کردن پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس‌های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه‌جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید.

توجه: برچسبی روی لباس‌ها هست که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده است. یکی از این مشخصات درصد کتان است. لباس نوزاد یا باید 100 درصد کتان باشد یا درصد بالایی از آن را داشته باشد. توجه کنید، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را یک‌ بار بشویید.

لباس

رنگ لباس نوزاد
لباس نوزاد باید رنگ شاد داشته باشد. رنگ شاد و روشن بهترین گزینه برای این فسقلی‌هاست زیرا آلودگی و کثیفی روی آن به خوبی مشخص می‌شود. رنگ‌های تند نوزاد را کلافه خواهد کرد. لباس‌هایی با رنگ‌های سبزروشن، لیمویی، صورتی، آبی و سفید برای نوزادان مناسب‌اند.

مدل لباس نوزاد
لباس‌های بچه هر چه ساده‌تر باشد بهتر است. بنابراین بهتر این است که دکمه، زیپ یا اضافات دیگر نداشته باشد و باعث آزار بچه نشود. بهترین دکمه‌ برای لباس نوزاد، دکمه‌های چفتی و ظریف هستند. درضمن لباس باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا راحت بتوانید آن را به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس‌هایی که جلوی آن‌ها دکمه دارد بهتر از لباس‌هایی است که دکمه آن‌ها پشت لباس است. لباس نباید به تن نوزاد بچسبد. لباس چسبان یا کش شلوار تنگ، نوزاد را اذیت می‌کند. یقه، کشبافت‌های سردست یا مچ پای نوزاد نباید تنگ باشد. قبل از خرید حتما آن‌ها را چک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *