آموزش پاک کردن اسلایم از روی لباس

آموزش پاک کردن اسلایم از روی لباس

نحوه پاک کردن اسلایم از روی لباس چگونه است؟امروزه ساخت اسلایم به شوق آورترین کارها تبدیل شده است.همه از بازی با آن لذت خواهند برد.هم بچه ها و هم بزرگسالان به این بازی سرگرم کننده علاقه مند هستند.اما اگر خمیر اسلایم روی لباسی که از فروشگاه پوشاک بچه گانه خریداری کرده اید، بریزد، چگونه آن را پاک می کنید؟با این حال، این موضوعی نیست که از آن وحشت کنید.سرکه به راحتی روی آن کار می کند، در غیر این صورت می توانید برای لکه های سرسخت سراغ مواد شوینده لباس بروید.

پاک کردن اسلایم از لباس با استفاده از سرکه

  • سرکه سفید
  • برس، مسواک یا پارچه کهنه
  • قالب یخ
  • مایع ظرفشویی
  • حوله تمیز
  • آب گرم

مقداری سرکه روی ناحیه لکه دار بریزید

لطفاً سرکه سفید را از انباری بردارید و ببینید چقدر شگفت آور عمل می کند!به مقدار مورد نیاز روی ناحیه لکه دار بریزید.اگر تصمیم دارید کار را در سینک انجام دهید، از هر گونه دردسر احتمالی رهایی می یابید.بهتر است هر چه زودتر اقدام به تمیز کردن نمایید.هرچه اسلایم بیشتر بماند،جدا کردن آن از روی لباس بچه گانه سخت تر است.

میتوانید خمیر اسلایم را با استفاده از یک مکعب یخ جدا کنید.قبل از استفاده از سرکه، یخ را روی محل بمالید.یخ، خمیر را منجمد می کند و می توانید خمیر سخت را به راحتی جدا کنید.

چگونه خمیر اسلایم را از لباس جدا کنیم

از برس استفاده کنید

یک برس بردارید و سرکه ای را که روی اسلایم می ریزید، مالش دهید.یک مسواک یا پارچه کهنه نیز این کار را انجام می دهد.سرکه یک اسید است و خمیر در آن حل می شود.مقدار ماندن سرکه ،به شدت لکه بستگی دارد.اگر لکه ها خیلی سفت هستند، اجازه دهید سرکه به مدت 3 تا 5 دقیقه روی الیاف خیس بخورد و سپس شروع به تمیز کردن کنید.

شستشوی پارچه با آب گرم

حالا شما تمام اسلایم را شکسته و حذف کرده اید.وقت برداشتن سرکه است.پارچه را به سینک ظرفشویی ببرید و روی آن آب بریزید.با انگشت خود باقی مانده خمیر را بردارید و سرکه را بشویید.

در صورتی که نقطه ای را از دست دادید، کل فرآیند را تکرار کنید و در پایان به درستی آبکشی کنید.هنگام شستن، لازم نیست کل لباس را زیر آب ببرید.

زمان استفاده از مایع ظرفشویی است

اگر احساس می کنید، پارچه هنوز چسبندگی دارد، مقداری مایع ظرفشویی روی محل بریزید.سپس پارچه را مالش دهید.این مرحله برای از بین بردن باقی مانده اسلایم و همچنین بوی سرکه موثر است.مایع ظرفشویی را به درستی بشویید.

در نهایت، پارچه را بشویید

در پایان، پارچه را طبق دستورالعمل مراقبت، بشویید.اگر پارچه شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، لباس را در لباسشویی بشویید.اگر پارچه نیاز به شستشوی دستی دارد، بلافاصله این کار را انجام دهید.

نکته: سعی نکنید لباس هایی که به آنها اسلایم چسبیده است را ابتدا با ماشین لباسشویی بشویید.

به جای سرکه از چی استفاده کنم؟

می توانید به جای سرکه از اسید سیتریک استفاده کنید.مقداری اسید سیتریک را روی محل لکه دار بپاشید و بگذارید خمیر حل شود.سپس می توانید پارچه را بشویید.فراموش نکنید که برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید.

آیا استفاده از سرکه به عنوان یک تمیز کننده پارچه مضر است؟

سرکه روی لکه های سخت به طور موثر عمل می کند.وقتی از سرکه به عنوان یک ماده تمیز کننده استفاده می شود، ممکن است مشکلاتی بوجود آید.سرکه می تواند به بخش لاستیکی داخل ماشین لباسشویی شما آسیب برساند و حتی ممکن است باعث نشتی شود.بنابراین، استفاده مکرر از سرکه را در ماشین لباسشویی خود متوقف کنید.

آیا سرکه چربی زدا است؟

سرکه سفید چربی زدا است.با استفاده از بطری اسپری یا پارچه تمیز، سرکه را روی نقاط چرب بمالید.مالش باید بیشتر چربی را از بین ببرد.رقیق کردن سرکه ضروری است، بنابراین یک پیمانه سرکه خود را با 4 پیمانه آب رقیق کنید.

چگونه از ایجاد لکه های اسلایم روی لباس جلوگیری کنیم

چگونه از لکه های اسلایم روی جلوگیری کنیم

برای به حداقل رساندن احتمال لکه دار شدن لباس کودک خود، این نکات را امتحان کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که بچه هایتان قبل از بازی با اسلایم، لباس های خود را بپوشانند.با استفاده از یک پیراهن کهنه بزرگسالان، برای بچه ها یک پیش بند ضد اسلایم شگفت انگیز بسازید!
  • هنگام تهیه اسلایم ، اگر می‌خواهید رنگ اضافه کنید، از رنگ‌های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • وقتی بچه هایتان با اسلایم بازی می کنند، چند قانون اساسی تعیین کنید.مطمئن شوید که آنها با اسلایم خود در بیرون بازی می کنند.با اینکار از ملحفه ها و فرش های خود محافظت می کنید!
  • هنگام بازی در داخل، سعی کنید اسلایم بازی را به آشپزخانه یا حمام محدود کنید تا خطر ایجاد لکه روی فرش را به حداقل برسانید.

کلمات پایانی:

الان با خواندن این مقاله، شما می دانید که چگونه اسلایم را از پارچه و لباس دخترانه بدون هیچ زحمتی پاک کنید.برچسب مراقبت از لباس حاوی مهمترین پیامی است که اغلب اوقات آن را نادیده می گیریم.این عادت ممکن است منجر به از بین رفتن الیاف پارچه شود.بسیاری از مواد شیمیایی برای از بین بردن لکه اسلایم ساخته می شوند.باید بدانید که آیا پارچه شما می تواند آن ماده شیمیایی را تحمل کند یا خیر.با این حال، انتخاب خانگی امن ترین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *